BEFRIA SVENSKA KYRKAN!
BEFRIA SVENSKA KYRKAN!BEFRIA SVENSKA KYRKAN!

tisdag 30 november 2010

30 november

Herre, du allrahögste Gud, som giver
förstånd, jag beder dig av allt hjärta att du
skänker mig vishet. Sänd henne ned från din
heliga himmel. Låt henne alltid ledsaga mig, att
jag må förstå din vilja.
Herre, min Gud, du som har mitt hjärta i din hand
och böjer det vart du vill, böj det till att frukta dig,
så att jag gör vad dig behagar och vandrar på dina
budords vägar i alla mina dagar.
Led mig efter ditt råd, och uppfyll mig med nåd, och
hjälp mig att i allt som jag företager följa ditt ord.
Du är min Gud. Din gode Ande före mig på en jämn
väg.

Karl XII

1 kommentar:

  1. Goda böner är allt för underskattat. Ofta har man varken den ork eller kunskap som behövs för att själv formulera en god kristlig bön. Tack för denna!

    SvaraRadera